Google Analytics

Google Analytics kan fungere som fællesnævner for dine kampagneformer i forhold til at bliver klogere på, hvor trafikken kommer fra til dit site, og hvor trafikken er mest værdifuld.

Derudover kan du få data på, hvor dine brugere bor, hvor gamle de er, hvilket device de er på og holde det op imod, hvor konverteringsraterne er størst.

Den data kan så bruges til at optimere dine annoncer. I høj grad på Google Ads selvfølgelig.

Jeg sætte altid relevant konverteringssporing op i Google Analytics. Ved webshops er det tracking af e-handelsindstillinger – altså salg i webshoppen.

Ved lead generingskampagner tracker jeg altid kontakform, telefonopkald og sendte e-mails. Og igen ved samspillet med Google Ads kna jeg så se, hvilke kampagner, søgeord og annoncer, der konverterer bedst.

Der er en hel del faldgruber samtidig med, at der er en lang række små tricks og gode rapporter, som kræver noget erfaring for at vide.Det eller rigtig meget tid selvfølgelig.  Derfor kan der med fordel benyttes en erfaren konsulent til at få opsat Google Analytics korrekt.

Det gør jeg som oftest via google tag manager, hvor konverteringssporingen også sættes op. Udfyld kontaktformen og hør, hvad Google Analytics og jeg kan gøre for din virksomhed.

Send mig en besked

Jonas Olesen IVS
Dybbølsgade 21
1721 København V

Tlf: +45 26 74 17 29
E-mail: jonas@jo-ivs.com