Facebook Ads

Den måde jeg arbejder med Facebook og Instagram annoncering er selvfølgelig specifik i forhold til case. Helt overordnet arbejder jeg typisk med 3 typer kampagner:

  • Lead generering
  • E-commerce
  • Branding

Alle 3 typer kampagner kræver research, tracking setup, opsætning af tests på budgivning, målgrupper, annoncetekster samt billeder plus monitorering og optimering.

Lead generering giver typisk mening for håndværkere, webshops og i bund og grund alle, der har en kontaktformular på sin hjemmesidem. Kampagneformen kan køre både via hjemmeside eller med Facebook Lead Gen Ads, der typisk er volumen-stærke, men kvaliteten kan også være ringere end ved trafik til hjemmesiden.

Et typisk setup til Facebook E-commerce vil være følgende kampagner:

  • Push annoncer til en blanding af standard -og brugerdefinerede målgrupper
  • Dynamiske produktannoncer, der er retargeting-annoncer på produktniveau, hvilken kan være en ekstrem effektiv kampagneform målt på roas
  • Lead gen ads med henblik på at høste e-mails til nyhedsbrevsflows

Branding kampagner på Facebook kan sidestilles med traditionel banner-annoncering, hvor godt indhold er i fokus. Den oplagte kampagneform til branding-kampagner på Facebook er rækkevidde eller kendskab til brand.

Fælles for alle kampagnetyper på Facebook er, at overblikket over, hvad man får ud af de enkelte kampagner er ganske overskueligt at få overblik over i annonceadministrator.

Om man er ude efter salg i webshoppen, udfyldte kontaktformer, engagement på annoncer eller tilmeldinger til events, så er det nemt at få et overblik over ens resultater.

Jeg arbejder altid med Facebook pixel, og de muligheder inden for tracking og målgrupper pixel bidrager med.

Udfyld kontaktformen for at blive klogere på, hvordan jeg kan løfte din annoncering på Facebook og Instagram.

Send mig en besked

UDVALGTE CASES – Facebook Ads

Jonas Olesen IVS
Dybbølsgade 21
1721 København V

Tlf: +45 26 74 17 29
E-mail: jonas@jo-ivs.com