Facebook Ads
Den måde jeg arbejder med Facebook og Instagram annoncering er selvfølgelig specifik i forhold til case. Helt overordnet arbejder jeg typisk med 3 typer kampagner:
- Lead generering
- E-commerce
- Branding
Alle 3 typer kampagner kræver research, tracking setup, opsætning af tests på budgivning, målgrupper, annoncetekster samt billeder plus monitorering og optimering.
Lead generering giver typisk mening for håndværkere, webshops og i bund og grund alle, der har en kontaktformular på sin hjemmesidem. Kampagneformen kan køre både via hjemmeside eller med Facebook Lead Gen Ads, der typisk er volumen-stærke, men kvaliteten kan også være ringere end ved trafik til hjemmesiden.
Et typisk setup til Facebook E-commerce vil være følgende kampagner:
- Push annoncer til en blanding af standard -og brugerdefinerede målgrupper
- Dynamiske produktannoncer, der er retargeting-annoncer på produktniveau, hvilken kan være en ekstrem effektiv kampagneform målt på roas
- Lead gen ads med henblik på at høste e-mails til nyhedsbrevsflows
Branding kampagner på Facebook kan sidestilles med traditionel banner-annoncering, hvor godt indhold er i fokus. Den oplagte kampagneform til branding-kampagner på Facebook er rækkevidde eller kendskab til brand.